omermon Ha scritto:se ti interessa la frenata a freddo le yellow sono un grosso errore, hanno una mescola più "cattiva" che richiede qualche frenata per ottimizzarsi. le reds invece sono un ottimo compromesso, le ho scelte proprio in quell'ottica.
Non per fare polemica, ma giusto per capire (visto che ho provato solo le yellow):
ma è normale che sul sito dei produttori dicano il contrario? Ovvero yellow "pronte" già a freddo?
"(...) it has high friction from cold, not requiring warm up for street use yet when loaded up and really hot the brakes just get better. Even up to truck weights these pads grip and do NOT heat fade.
EBC yellows are ECE Brake safety tested which means they MUST work perfectly from cold at least as good or better than stock pads."
http://www.ebcbrakes.com/automotive/yell...ndex.shtml
Al contrario, le red sono così "dure" (ecco perché non fanno polvere) che richiedono 2.500 km di rodaggio per dare il meglio...
"Redstuff however as a harder compound does take longer to fully bed in to achieve its highest levels of performance (can be up to 1500 miles/2500 Kms urban use) during which time the odd "Chirp" of brake noise may be heard when starting from cold in damp and cold conditions at walking pace speed. One press of the pedal to clear the rotor of any dampness and this disappears to leave EBC Redstuff a pad that inspires confidence in all cars. The motto is be patient give the pads a full chance to bed down"
http://www.ebcbrakes.com/automotive/reds...ndex.shtml
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