Fletch Ha scritto:Tutto si può fare ma non sfrutterai al 100% le performance dei materiali:
http://www.pagidracing.com/information/t...ation.html
attenzione non dice di rettificarli o in qualche modo pulirli ma bensi dice di rodare correttamente le pastiglie per avere la massima performance di frenata:
RECOMMENDED ON VEHICLE BEDDING IN PROCEDURE
Breaking-in
Creating a perfect contact-pattern between rotor and brake pad surface.
10 stops with low pressure and low temperature from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH).
Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters (600 to 800 yards).
Heating-up
Warm up in order to initiate some core heat in the whole brake system.
A sequence of 5 stops with medium to high pressure from 180 km/h (112 MPH) to approximately 60 km/h (37 MPH) with maximum acceleration between the stops.
After the last stop cool down for 3 minutes with the speed preferably not higher than 100 km/h (62 MPH).
Recovery Stops
3 to 5 stops with low pressure from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH).
Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters (600 to 800 yards).
[FONT=arial]io ho fatto sempre cosi da una pastiglia all'altra e le perfomance frenati non hanno mai avuto variazione, con set diversi ho sempre frenato nello stesso punto
[/FONT]
"A parità di macchina, se voglio che uno mi stia dietro, state tranquilli che ci resta."
Gilles Villeneuve.
Gilles Villeneuve.