This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.
  • 0 voto(i) - 0 media
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NA 1.6 115 da montagna,come lo settiamo?
se accorci di un 10% farai il 10% di km in meno per litro, in pratica se facevi i 15 farai i 13,5 questo dice un banalissimo calcolo matematico.
se poi vuoi fare il pignolo il motore sforza meno per portarti in giro quindi e probabile che farai i 13,6 ma non prenderlo per buono  Big Grin Tongue

il controsenso è preoccuparsi dei consumi su una auto elaborata, 
il non voler scendere sotto i 10km/L. 
ho seri dubbi che una mx5 (qualsiasi versione) riesca a fare quel consumo quando sfruttata al 100%, anzi sono certo che se fa più dei 7-8 ha dei problemi o la mx5 o il pilota  Big Grin Big Grin Big Grin

P.S. detto ciò, mi rifiuto di parlare ancora di consumi in questa sezione  Undecided
P.S.S la mia in pista fa i 2,5-3  Big Grin
  Cita messaggio

Messaggi in questa discussione
RE: NA 1.6 115 da montagna,come lo settiamo? - da alex zanardi - 22-09-2017, 22:20

Utenti che stanno guardando questa discussione: 1 Ospite(i)